• taleltooth

סתימות בשיניים - כל מה שאתם צריכים לדעת

עודכן: לפני 4 ימים

מה זה סתימות בשיניים

אין צמד מילים יותר מעורר אי-נעימות מרופא שיניים. על אחת כמה וכמה סתימה. זה נשמע הליך לא קל ולא נעים, אבל כמו כל דבר בחיים, אפשר לחצות את הגשר הזה בצורה קצת יותר נעימה, עם המידע הרלוונטי שננגיש לכם במאמר הבא.

אז איך מתבצע התהליך סתימות בשיניים?

הבא נעשה לכם סדר בעניינים. תור להליך מילוי שיניים אמור להימשך פחות או יותר כשעה.

רופא השיניים שבחרתם יבצע צילומי רנטגן, ויסביר לכם על ההליך שאתם אמורים לעבור.

לאחר השלמת צילומי הרנטגן, רופא השיניים יבצע הרדמה באזור החניכיים כדי לגרום להליך להיות יותר נוח עבורכם אם כמה שפחות כאבים. לאחר ההרדמה, רופא השיניים יבצע ניקוי עששת לפני מילוי החלל הריק, על-מנת למנוע ריקבון שעלול להמשיך מתחת למילוי.

לאחר ניקוי העששת יתבצע מילוי החלל. התהליך מס׳ דקות עבור כל שן. לאחר סיום התהליך, השיניים והחניכיים שלכם ישארו תחת הרדמה מס׳ שעות. אל דאגה, תחושה זו תחלוף עד סוף היום.

לאחר המילוי, תוכלו לאכול כרגיל, אך דאגו לפני שאתם מתייעצים על כך עם הרופא בהתאם לסוג המילוי שתקבלו.

סתימות בשיניים תהליך פשוט מאוד

האם קיימים סיכונים בסתימות שיניים?

במצב רגיל, ייתכן שתחוו רגישות מסוימת או כאב בסיום ההליך, אך זה אמור להיעלם תוך דקות אחדות.

במידה וקיים כאב חריג שממשיך, יש להיוועץ עם רופא השיניים לגבי הדבר.

קיימים שני סיכונים עיקריים בסתימות, והן זיהום ונזק.

זיהום

סתימת חלל יכולה לעתים להתרחק מהשן, אפילו במעט. בעקבות כך נוצר חלל שקשה מאוד לשמור על ההיגיינה שלו, וכתוצאה מכך יכולים לגדול שם חיידקים שיגרמו לעששת נוספת.

אם אתם מבחינים ברווח בין הסתימה לשן, או אם אתם מבחינים שקיימת התחלה של ריח רע מהפה או כאב שיניים, חזרו אל רופא השיניים בהקדם האפשרי.

נזק

מילוי חללים יכול להישבר, להיסדק, או ליפול. זה קורה לרוב במהלך לעיסה או בעקבות קבלת מכה בפה במהלך ביצוע פעילות גופנית/תאונה או כל גורם כאב אחר. במידה ואחד מהמצבים האלו מתרחש, או במידה ואתם מבחינים שנוצר נזק, בקרו מיידית אצל הרופא.

צריכים לעשות השתלות שיניים? אתם צריכים לשמוע מהמומחים שלנו על כל התהליך של השתלת שיניים.

כל כמה זמן לבצע סתימות בשיניים?

סתימות חללים מחזיקות בדרך כלל שנים רבות לפני שתצטרכו לדאוג להחלפתן. סוג המילוי שתקבלו יהיו הגורם העיקרי לקביעת מתי יהיה צורך להחליפן. בנוסף, אם הנכם מהדקים או חורקים שיניים, ייתכן שבעקבות כך הצורך בהחלפה יהיה יותר מהיר.

אל חשש, בצעו את הבדיקות השגרתיות אצל רופא השיניים על - מנת שיבדוק שהכל כשורה וידע לדעת מתי יש צורך להחליף את הסתימה.

שימו לב שבמידה ונוצרה עששת נוספת סביב האזור או נזק בעקבות מכה, אל תזנחו את הדבר ופנו מיד לרופא להחלפה. אי החלפה עלול לגרום לנזק נוסף לסתימה ולשן עם הסתימה, ותיקון נזק זה הוא הליך יקר.

חשוב להיבדק אצל רופא אם כדאי לעשות סתימות בשיניים

לסיכום

אל תזנחו את השיניים אך גם אל תחששו מההליך. פנו לרופא מומחה בעניין והתייעצו עמו לגבי ההליך, סוג המילוי, וכל מה שאתם צריכים לדעת.

צוות הרופאים שלנו פה בשביל לעזור ולשמור על בריאות הפה והשיניים שלכם. להתרשמות על הצוות שלנו ולייעוץ כנסו לקישור

17 צפיות0 תגובות