• taleltooth

כיצד טיפול שורש עוזר לבריאות השיניים?

סימני האזהרה לעששת, מופיעים חודשים ואף שנים לפני שיהיה צורך בטיפול אינטנסיבי שכזה. צחצוח שיניים (פעמיים ביום) – הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות בכל יום כדי למנוע עששת הוא צחצוח השיניים. ההרגל לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי הוא הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לעשות לבריאות השיניים, והוא לא רק מגביל את תעלת השורש, אלא הוא יכול גם למנוע בעיות פה אחרות, כולל עששת ומחלות חניכיים. כדי למנוע את הצורך בהליכי שורש עתידיים להקלה על כאבי שורש, הקפידו על היגיינת פה בקביעות: השתמשו במברשת השיניים והחוט הדנטלי פעמיים ביום והתייעצו עם רופא השיניים בקביעות כדי לבדוק את מצב שורש התעלה המטופלת וכל הכתרים או הסתימות.

אם הסיבה לכאב השיניים

היא עששת חמורה או זיהום בעיסת השן, ייתכן שרופא השיניים ימליץ על טיפול שורש. לעיתים, אתם עלולים להיתקל בכאבי שיניים עזים שגורמים לכם לחשוב שאתם צריכים טיפול שורש, אך הכאב הוא סימפטום לבעיה אחרת הדורשת טיפול שונה לחלוטין. תסמינים של מורסה יכולים לגרום לבעיות פוטנציאליות אחרות, ובזמן לעיסה השן יכולה להיות כואבת.

סיכון נוסף

הוא התפתחות של אבצס שורש אם נשאר חלק מהחומר הנגוע, או אם האנטיביוטיקה אינה יעילה. אם יש זיהומים אחרים בפה, כמו דלקת חניכיים או מורסות עמוקות הקשורות לעששת ליד עצם הלסת, יהיה צורך לטפל בבעיות אלו לפני ביצוע טיפול שורש. רופאי שיניים צריכים לקדוח בשן כדי להגיע לעיסה וייתכן שיהיה צורך להסיר חורים נוספים.

אם השן חלשה מכדי לעבוד כראוי, רופא השיניים יוסיף לה כתר. זה יחזק את השן ויאפשר למטופל להשתמש בה כשן טבעית.

לאחר שהעיסה ניזוקה

היא לא יכולה להחלים. לא מומלץ להשאיר את השן הנגועה בחלל הפה. למרות שזה לא מצב אידיאלי, ניתן לרפא את העיסה הנגועה על ידי הסרת השן כולה, או אם הזיהום אינו מטופל כראוי, השן כולה עלולה ללכת לאיבוד עקב עששת וזיהום. בדרך כלל בשלב זה השן הופכת ללא קיימא ויש להסיר את הזיהום לפני המשך השימוש בשן.

מתי טיפול שורש הכרחי?

טיפול שורש הכרחי כאשר העיסה או הרקמה הרכה (כולל כלי דם עצבים ורקמות חיבור בעומק שורש השן) בתוך השן נגועים. זיהומים נגרמים בדרך כלל מטראומה, שיניים סדוקות או שבורות, או עששת חמורה שלא טופלה. כאשר דם או עצבים בשן (הנקראים עיסה) נגועים בעששת או טראומה, נדרש טיפול שורש (הנקרא גם טיפול אנדודנטי).

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הטיפול המשמש ברוב המקרים בהם עצב השיניים נגוע והוא מקור הכאב. הסרת עצב בשן נגועה היא חלק מההליך הסטנדרטי לטיפול בכאבי שיניים הנגרמים מעששת או זיהום בעיסה. נזק לחלק החי הפנימי של השן יכול להתרחש עקב טראומה, עששת או זיהומים אחרים. הסרת עיסה פגומה או נגועה היא הדרך הטובה ביותר לשמר את מבנה השן.

כיצד יפעל רופא השיניים שיזהה את הסימפטומים?

רופא השיניים יבדוק את השן הכואבת וייקח צילומי רנטגן כדי לאשר את האבחנה. רופא השיניים יבדוק את השן ובמידת הצורך ירשום חומר הרדמה מקומית. לאחר ביצוע הרדמה מוחלטת, רופא השיניים ימרח יריעת הגנה קטנה (רפידת שיניים) על האזור לטיפול כדי לשמור אותו מבודד ויבש. לאחר מכן מניחים כתר דנטלי מעל השן הפגועה כדי להבטיח שהיא תשמור על תפקודה הנכון: לעיסה.

רופא השיניים עשוי להניח כתרים על השיניים המושפעות כדי להסתיר מדי פעם כתמים או שינוי צבע. למרות שהמטופל כבר לא ירגיש את הכאב, הזיהום עדיין יהיה קיים בתוך השן.

מה קורה במצב שהזיהום בשן לא מטופל?

זיהום זה יכול להתפשט ולפגוע בעצמות שמחזיקות את השיניים. לזיהום מסוג זה לוקח זמן מה להשתרש וניתן להימנע ממנו; זו הסיבה שחשוב לראות את רופא השיניים באופן קבוע. אתה עלול לחוות כאבי שיניים, או שייתכן שיש כאב קשור בפנים, בלסת או בשיניים אחרות שאינן מושפעות. כאב שיניים מתמשך הוא אחד הסימנים לכך שאתה זקוק לטיפול שורש.

מה זמן ההחלמה לתהליך?

זה יכול לקחת מספר שבועות להתרגל לתחושות לאחר ההליך. טיפול שורש הוא הליך דנטלי רב-שלבי הכולל הסרת עיסת שן נגועה (ולפעמים עצב) מהשן ואיטום שלה כדי להגן מפני כאבי שיניים עתידיים. בנוסף, טיפול שורש הוא הליך דנטלי בו מחליפים את עיסת שן פגומה או נגועה בסתימה. טיפול שורש מתבצע על חלל טבעי בליבת השן המכיל תא עיסתי, אזור רך של עצבים שבמידה והוא נגוע הוא עלול להוביל למצבים שליליים כמו נפיחות של הפנים והצוואר ואיבוד עצם ליד השורשים . שיניים.

אצלנו בטלאל דנטיסט, מרפאת שיניים במשגב הצוות שלנו מבין את החששות של המטופלים לגבי טיפולי שורש ויפעל כדי להקל על הכאב ואי הנוחות שלהם, ולגרום להם להרגיש יותר בנוח ובטוח.

חובה להגיע לרופא שיניים בשביל זיהוי מקדים

זיהוי מקדים ואבחון מוקדם הוא חיוני אם אתה מתכוון למנוע מבעיות חמורות כמו דלקות שורש להתפתח. צוות איכותי ומנוסה של רופאי שיניים יכול לעזור לך לזהות את הסימנים המוקדמים של עששת, זיהומים ובעיות אחרות שאולי לא תבחין בהן בעצמך. עם זאת, עששת יכולה לעתים קרובות להתפתח בהדרגה עם תסמינים מינימליים, ולכן כל שישה חודשים בדיקות שיניים הן הדרך הטובה ביותר לזהות עששת לפני הליך טיפול שורש.

איך מתבצע התהליך?

השיניים הגדלות שלנו אינן זקוקות לעיסת השן כדי לתמוך בעצמן, כך שהליך טיפול שורש פשוט מסיר את העיסה הנגועה וחוסך את השן הטבעית שלך. רופא שיניים או אנדודונט יחורר את מרכז השורש של השן כדי לנקות את הזיהום, וימלא את התעלות כדי לשמר את השן. יש לטפל בשיניים שורשיות כמו כל שן אחרת.

הקפידו להשתמש במוצרים המכילים את הכמות המומלצת של פלואוריד

פלואוריד מסייע במניעת עששת. אם אתה מוצא רגישות בשיניים לאחר טיפול שורש, נסה להשתמש במברשות שיניים רכות ומוצרי טיפוח פה המיועדים לשיניים רגישות. שיניים הדורשות טיפול שורש מאבדות לעיתים מבנה שיניים חשוב עקב חורים או סדקים קיימים, ועשויות לדרוש הגנה נוספת בצורת חרסינה, כתרים מסגסוגת זהב או חומרים דומים אחרים.

טראומה בשיניים או פגיעה ברקמות פנימיות עלולות לפגוע בשורשי השיניים

וכתוצאה מכך לצבע אפור-שחור. למרבה הצער, כאשר השורשים נגועים בזיהום, השן הנגועה יכולה למות. המונח "טיפול שורש" יכול להתייחס הן לפנים של השן בין העיסה לשורשי השן והן להליך דנטלי המשמש להסרת חומר נגוע והקלה על כאבים בתעלת השורש.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים